søndag 4. juli 2010

Sommerdag

Jeg blogger altfor sjelden, det, som så mye annet er et tiltak. Men så hyggelig når man setter seg ned! Det gir meg sjansen til å evaluere dagen, se den i et annet perspektiv. Balsam for sjelen - en dæsj hvertfall!
I dag våknet vi til øspøs regn og nå leker gutta barbeint i en solbadet hage. Med hver sin nyinnkjøpte pistol.... rikitg nok i plast.
Jeg steker vafler og skal røre syltetøy av de deiligste markjordbærene som vi plukket tidligere i dag, på vårt nye, nestenhemlige markjordbærsted.
I dag har vi vært hos mormor og spist deilig middag før vi dro til gamlebyen og spiste is og ble jaget av svaner.Gutta fikk brukt opp en god dæsj av feriepengene sine og da var alt som det skulle!
På vei til mormor ble Herman så bilsyk at vi stoppet på en busslomme i Skjærviken. Lille Herman la se bare rett ned på fortauet. I det jeg satt bøyd over han og han lå i noe som lignet stabilt sideleie, slo tanken meg at det ikke så bra ut for forbipasserende! Og vips, der sto det en bil med verdens søteste par som bekymret lurte på om vi trengte hjelp. "Eh... neida, han er bare bilsyk han..."
Like etter så vi et redningshelikopter som sto på et jorde. Da måtte jo familien nysgjerrig stoppe og se på.
Dessverre var det der fordi en gutt på 5 år var funnet livløs i et basseng... Redningshelikopteret fikk ikke startet igjen, så gutten ble fraktet med et legehelikopter til sykehus. Hørte akkurat på nyhetene at tilstanden var alvorlig og stabil. Dette minner meg på at jeg skal være der barna mine bader. Og hvor viktig det er med sunn fornuft og svømmeopplæring! Krysser alt jeg har to av og håper det går bra med gutten.
Vi hadde veldig lyst til å gå ombord i helikopteret og titte, men fikk oss liksom ikke helt til å traske ut på jordet og spørre om de skulle ha starthjelp.


                                                           I gamlebyen fant jeg dette,
                                                      slike ting man aldri får nok av :)
Bildet nektet å bli rotert! Men dette er det vi skal kose oss med i kveld! Først Alice in Wonderland med gutta og så fortsetter mor etterpå med resten ;)

God kveld!

3 kommentarer:

  1. Så fine boller og såpestykker :o)
    Artig lesing...

    SvarSlett
  2. Si til meg neste gang du skal kose deg med slike filmer :)

    Monika

    SvarSlett
  3. Monika, skal pipe deg! Jeg ser ofte rene jentefilmer i helgene når gutta har lagt seg :)

    SvarSlett