lørdag 21. april 2012

På vei til å bli en ekte syklist!

Visste du det? At det finnes syklister og EKTE syklister?
I hvertfall etter min yngste sønns utsagn. Denne informasjonen delte han med meg under en sykkeltur i fjor. Vi hadde tilfeldigvis (..) pause, da det føk forbi en fyr på sykkel, med alt utstyret i henhold. "Se mamma! Der er det en ekte syklist!"

Målet mitt siden august i fjor har da selvfølgelig vært å bli en ekte syklist.
Derfor meldte jeg på jobben på Grenserittet Midt.
Derfor var jeg to ganger på spinning på Spenst i februar.
Derfor har jeg nå egen brille, spesielt tiltenkt aktiviteten sykling. Og snart kommer det en drakt som skal matche briller og kropp.
Derfor har jeg syklet flere mil i uka. Noe som er omtrent det jeg syklet sammenlagt i fjor.
Derfor har jeg olje på høyre leggen, etter kjedet.


Du kan se på bildet at det nærmer seg? Jeg er ganske sikker på at ekte syklister smiler!

Her om dagen syklet vi fire jenter fra jobben 3 mil. Skremmende og kvalmende langt. Det gikk overraskende bra, bortsett fra at vi den siste mila diskuterte en del rundt hvorvidt taxiene i byen har sykkelstativ med plass til tre sykler.

Nå har jeg kjøpt meg sykkelsko som gjør at jeg i fremtiden sikkert får mye fin farge på kropp (blå) og ansikt (rød). Jeg har fått inntrykk av at jeg kommer til å sykle omtrent dobbelt så fort og det gleder jeg meg selvfølgelig veldig til. Vil tippe at jeg da heller ikke får melkesyre i låra.

Det vil komme oppdatering når jeg er enda nærmere målet. Jeg tror egentlig jeg trenger en belønning når jeg blir en ekte syklist. Og da noe som selvfølgelig ikke har med sykkel å gjøre. Mer i banen av sko, spa, klær. Helst noe som noen andre skal betale. Finnes det slike premieringsordninger for ekte syklister?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar