fredag 6. august 2010

Ymse!

Jeg trenger en rutinebeskrivelse for blogging - tror jeg!
Når jeg først finner roen, kan jeg ikke få skrevet fort og mye nok. Som til tider kan blir trettsomt for eventuelle lesere. Først og fremst blogger jeg for å rydde i hodet, som jeg har nevnt før. Og som en annen blogger skrev, delt glede er dobbel glede, og delt sorg er halv sorg. Ergo, et fantastisk vektøy!!

Men, hvordan skal jeg få satt meg ned på rompa og få ut den berømte skrivefingeren. Det er sikkert tidspunkt som er bedre egnet enn andre. Kanskje rett før komatid er en god tid, må prøves ut!

Gutta har kommet hjem fra ferie med pappan sin, og som man kan se på fargen så har de vært i varmere strøk. Det er en fryd å ha de hjemme igjen, og jeg ble som vanlig overøst med gaver :)


Forrige helg dro Hans-Olav og jeg inn til søs og svoger for å legge fliser over kjøkkenbenken. Eller, strengt talt, var jeg vel mest sjåfør og bokorm, ikke til mye flisleggehjelp. Gutta var ivrige etterhvert og gjorde en super jobb.
































Kjæresten renser malingsblanderen sin, før den skal klines rundt i flislim.
Forøvrig hadde vi bedt søs og svoger kjøpe en malingsblander, medium size, men var nok litt vel uspesifike da dette var innkjøpet:
En ganske søt dings, lagd i plast. Den endte opp som pynt i en blomsterpotte!


Mamma og søster satt og strålte i sofaen for å skape sydlansk stemning i stua.


 Hverken pus eller jeg ser ut til å bry oss om stort annet enn Camilla Läckberg sin bok, spennende! Har lest Isprinsessen og Predikanten og er superklar for neste bok. (jada, må bare få ut fingeren og få tak i den)

Så fint ble det når flisene var på plass! Fuge gjorde de dagen etterpå, men lysegrå fugemasse, kjempefint ble det!

Nå skal jeg pakke litt til helgen, i morgen er det grisefest i Drøbak Hos Vegard og Anne-Sofie. Dette er en tradisjon de har innført, grilling av hel gris og masse mennesker. Om jeg ikke tar feil, er dette 3. året.

Vi er oppfordret til å kle oss i middelalderklær, så jeg har lånt en kjole av Tina jeg tenker blir fin. Må krølle håret FØR jobb i morgen tidlig og være ferdigpakket..... HJÆLP!

Forresten, kjøleskapet takket for seg! Så nytt er bestilt, og alle i hjemmet gleder seg til det er slutt med kjølebag på kjøkkengulvet til pålegg! Mandag er en fiiin dag!

God helg :)

1 kommentar:

  1. Så bra...alt sammen. Fine fliser, fin familie og lykken er nytt kjøleskap! Gleder meg til i morgen...Klem, klem.

    SvarSlett