lørdag 20. november 2010

Morgenstund har gull i munn

Kan det bli vakrere? Våkner opp halv ni, før de søte små, ligger og koser litt pute før jeg står opp. Henter ved (har nå kledd på meg, valgte å ikke bli for detaljert ;) ) og fyrer i ovnen, mens gutta ser på tegnefilm.
"China in your hand" med T'Pau på radioen, baguetter i ovnen, oppvaskmaskinen jobber for meg, og det er hvitt og vakkert ute! Sukk!


Dette er et 7 år gammelt bilde, eldstemann bak huset i masse snø og et utrolig lys. 

Det er stykke igjen til vi er der, med så mye snø. I dag har de meldt opp til 30 minusgrader noen steder i Norge. Her nede ved kysten kommer vi nok ikke til å se så mange blå. Men jeg er klar! Bring it on! Minusgrader og snø! Velkommen skal dere være. Så lenge jeg har penger til mat og strømregning så holder jeg stand. Jeg skal til og med se om jeg får kost meg litt ute. Med nok klær på riktignok. Ellers så har jeg varmekabler, vedovn, ullpledd, telys, kubbelys og te, så jeg kommer til å kose meg masse inne :)

Det å fange de gode øyeblikkene blir viktigere og viktigere for meg.Hente fram den gode følelsen helt fra tærne og la den fare gjennom kroppen, før den lager et vell av positive signaler i hodet mitt.
Jeg henger meg så altfor ofte opp i hva jeg IKKE har gjort, eller hva som skulle vært gjort annerledes og hva jeg ikke har.
Og det i seg selv er svært lite byggende for meg. Det er ganske utrolig hva man selv er sjef over. Så - sjef i vei, og velg det som er positivt!

Minstens kommentar i går da jeg spurte hva vi skulle ha til middag: "Hummer?" Gutten er genial i matveien, her om dagen ville han ha tiramisu til dessert...Men hurra for det.

Ha en fin lørdag!

1 kommentar:

  1. Gode middag og dessert forslag...men det kan jo bli dyrt i lengden :o) Klemmis!

    SvarSlett