søndag 28. november 2010

Søndag

Forrige søndag gikk turen som skrevet til Rød Herregård i friskt gjennom-marg-og-beinvær. Det først så lite velvillige eldste fotoobjektet, ble etterhvert rett så ivrig og begge gutta hadde haugevis med forslag over hvor vi kunne ta bilder. Siden jeg her om dagen leste et blogginnlegg om barn og bilder på internett, har jeg bestemt meg for å være mer moderat med fremvisning av mine små skatter. Jeg skifter lett mening, så vi får se hva som skjer fremover :)
Godt med en stor, varm lue, jeg får så lett hodepine om jeg ikke har noe på topplokket.


Kanoner er fortsatt stas, og så heldige som vi var, kom toget forbi, rett på nedsiden. Etter en drøy halvtime ute med fotografering med innslag av fekting med istapper (de fungerer også som maskingevær), møtte vi mormor på Fjøscafeen. Der var det kunstutstilling, så Peder hentet seg en prisliste for å se hva han ville kjøpe. Det var fargerike, livlige bilder, hvor mange falt i smak hos gutta. Så de skulle spare til et til mormor (som forøvrig kostet 8000 kr så jeg tror hun ikke bør ha for høye håp :))
Bilde nr 1 er knipset i retningen av et ekorn. Hvorvidt ekornet er med på bildet eller ikke, har jeg ikke peiling på :) Bilde nr 2 er av et helt unikt snøfnugg. Hadde jeg hatt det kameraet jeg ønsker meg, og det hadde vært litt mindre vind, så hadde det blitt et fett bilde. Bilde nr 3, småtroll på istappjakt. Bilde nr 4, ser ut som en pære!
Nå skal jeg bare løpe ut i været og hente mer ved. Det er så sjarm med vedfyring!
Dette er en sløvesøndag, godt og alltid litt frustrerende! Jeg blir så fort rastløs når jeg er alene, mer selskapssyk person enn meg skal du lete lenge etter. Jakten på kjærligheten ruller over tvskjermen, takk og lov for at jeg ikke er med på noe sånt. Hakket for utfordrende for følelsene. Men all ære til de som gir oss underholdning.

I går var det julebord med jobben, vi var på Curtisen og spiste nydelig mat og drakk nydelig vin. Sammen med glade, pene mennesker så blir jo kvelden super. Dessverre kom jeg ikke lenger enn til den andre hovedretten før jeg måtte bytte ut vin med vann. Da begynte de på andre siden av bordet å bli litt skurrete. Utrolig hvor lite jeg tåler før det sier schwing. Og i tillegg klarer jeg å være i litt bob-bob form i dag. Det er jenta si det ;)

Bildene ble bare mer og mer kreative, deles ut ved forespørsel ;) Vi fikk servert digg mat og jordskokksuppen med kamskjell er min favoritt, er det mulig å føle så mye ved å få mat inni munnen?!??!! Usikker på om jeg skal gidde å prøve og lage den her hjemme... Flere av kveldens deltagere fikk nye navn, som Pølsa og Blund - GØY! (for de som var der)

Fredagskveld var jeg hos AC på jentekveld. Kvelden raste avgårde i samme tempo som snakketøyet vårt, vi lo og lo og lo, og alle er spent på hvordan en viss middag gikk på lørdagskveld!! 
Vi snakket mye om spesifike bloggere og blogging generelt. Vi har bestemt oss for å opprette en fellesblogg, som du ikke klarer å slutte og følge om du først har begynt. Den skal være stappfull av juicy details og hett sladder. Samtidig, masse bilder. Glede! Skal oppdatere dere når den er på plass, verdt å få med seg :)

Bråbestemte meg for å skrive ut julekort istad, men jeg er jo ikke venn med printeren min, eller pcen, eller ARG! Klarte jo ikke å få rett størrelse på bildene. Makes me crazy. Nei, nå skal jeg vurdere hva som skal spises til middag og se om jeg kan få vært litt sosial. 

God kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar